Gomperz Tamás szerint Szegedi Csanádot a származása miatt diszkriminálják. Volt pártjában negatívan, a hitközségben pozitívan. Pedig ő erről az egészről nem tehet. Sem arról, hogy kik a felmenői, sem arról, hogy milyen öröklési szabályt állapítottak meg a középkorban. A rabbik nem ülnek le minden jöttment csirkefogóval lelkizni. Szegedi Csanád nem az erényei és nem a vétkei miatt kapott időpontot. Hanem azért, mert az anyja zsidó. Igaz, sem a vallása, sem az identitása nem az. Semmi, amit tudatosan választott. A választásai alapján ő minden csak nem zsidó. Egyedül a rabbiknak az. Meg a náciknak.
hvg.hu
Szent István és Koppány között vont párhuzamot Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter Sárospatakon a zempléni város augusztus 20-i ünnepségén.
A politikus úgy fogalmazott: ezer évvel ezelőtt választania kellett a magyarságnak István és Koppány között, és a nemzet István mellett döntött. Mint mondta: Szent István tudta, hogy a magyarságnak csak akkor van jövője, ha európai nemzetként él, ezt igazolta, hogy eltűntek a történelemből azon nemzetek, törzsi szövetségek, amelyek Koppányt követték.A közigazgatási és igazságügyi miniszter Szent István szavait idézve kijelentette: a magyarok csak akkor maradhatnak fent, ha európaiak, a magyarságnak csak európai nemzetként van jövője - a történelem az államalapítót igazolta. A magyarság olyan nemzet, amely ezer éven keresztül megvalósította Közép-Európa békés integrációját.
"A magyarok csak akkor maradhatnak meg, ha európaiak", és Európa is csak a magyarokkal maradhat fenn - hangsúlyozta. A sárospataki augusztus 20-i ünnepségen huszonkét, határon túli magyar vette át magyar állampolgársági iratát Aros János polgármestertől (Fidesz-KDNP-Nemzeti Fórum Egyesület).
MTI - fidesz.hu
Fricz Tamás szerint az Európai Unió ostoba és buta, önmagát megbéklyózó szabályozásaival saját magunk cselekvési lehetőségei elé állít mesterséges akadályokat. Amíg az Egyesült Államok a legszemérmetlenebb módon és gátlástalan, önszabályozástól mentesen próbál túljutni saját pénzügyi válságán például úgy, hogy a Fed egyszerűen pénzt „állít elő” töménytelen mennyiségben és értékfedezet nélkül, addig Európa azon szöszmötöl, hogy milyen paragrafust kell még megnéznie, nehogy annak egy kicsit is ellentmondjon egy vis maior helyzetben hozott, teljesen érthető és indokolt döntése. Megkérdezhetjük végre, hogy az uniós alapelv, azaz a pénz, a munkaerő és a tőke szabad áramlása mint alaptörvény, valóban mindig és minden esetben helyes-e. Egy ország nem szabhatja meg, hogy meddig és milyen mértékig viseli el a migrációt?
Magyar Hírlap
Ulrich Schacht, a Welt am Sonntag korábbi vezető szerkesztője szerint feltűnő az EU visszafogott reagálása Victor Ponta kormányfő illegális praktikáira. Az Európai Bizottság „a legszívélyesebben arra kérte valamennyi román pártot, és a hatóságokat: a jövőben legyenek kedvesek ügyelni a jogállamiság következményeire” Amikor Magyarország kristálytiszta demokratikussággal megválasztott kormánya abszolút parlamenti többségével klasszikus szellemiségű alkotmányt fogadott el, európai parlamenti és bizottsági illetékesek a fasizmus visszatérését jósolták. Mindkét reakció ugyanannak az európai egyetemességprojektnek a két oldalát képviseli. A politikailag és kulturális értelemben szuverén, keresztény nemzetek csak zavarják ezt a tervet.
Magyar Nemzet
Sólyom László szerint az előzetes feliratkozás az Alaptörvénybe és az Emberi Jogok Európai Egyezményébe ütközik.
Visszautasították fideszes szakpolitikusok hogy az előzetes regisztráció alkotmányellenes. Az Emberi jogok európai egyezményének több olyan ország is részese, ahol előzetes regisztrációt alkalmaznak. Ha például kizárólag a megyeszékhelyeken lehetne regisztrálni, az az alkotmányos jog szükségtelen korlátozását jelentené, viszont ha a választók levelet kapnának az előzetes regisztrációról, és egy ingyenes válaszlevél visszaküldése jelentené a választói feliratkozást, az semmilyen korlátozást, nehézséget nem okozna senkinek.
Népszabadság
Faggyas Sándor szerint a nagyjából nyolcmillió választópolgár közül 2,5-3 millióan tartósan – húsz éve – politikailag inaktívak, 5-5,5 millióan pedig rendszeresen részt vettek a választásokon. Ezért elég csekély a valószínűsége annak, hogy trenden önmagában az előzetes választáson feliratkozás kötelezettsége érdemben változtatna.
Magyar Hírlap
Orbán Viktor szerint Szabó Máté ombudsman (akit a miniszterelnök nemrég ellenforradalmárnak nevezett) már a nyolcvanas években olyan volt, mint most: obskúrus témákkal foglalkozott obskúrus megközelítésekből.
Népszabadság
Tavaly szeptember óta a legnagyobb növekedést mutatta a magyar export júniusban. Oszlay András, a Takarékbank makroelemzője szerint a tavalyi 6,9 milliárd eurós külkereskedelmi többlet az idén is teljesíthető lesz, és az év második felében a cserearányok is kedvezőbben alakulnak, ami az export hónapok óta nem látott növekedésének köszönhető.A pozsonyi Hospodárske noviny gazdasági napilap szerint visegrádi tagországok közül jelenleg Magyarország nyújtja a legjobb adózási feltételeket a kis- és közepes vállalkozások számára. Már 9895 olyan szlovák, illetve szlovák-magyar vegyesvállalat működik, amelyek részben vagy teljes egészében a határ magyar oldalán van a telephelye.
Magyar Nemzet
Tóth „Hope” Ákos gyerekvédelmi szakember szerint, aki szabadidejében, részben saját pénzéből vezeti az Age of Hope gyermekvédelmi alapítványt, azt kell segíteni, akin látni az akaratot. Aki nem a plazmatévé előtt döglik, miközben a gyermekei alultápláltak. Sajnos nagyon sok eset van, mikor a szülő korlátoltsága, passzivitása miatt nem tudnak egy-egy gyermek sorsán változtatni. Van különbség szegénység és igénytelenség között.
Sokszor a helyi cigány kisebbségi vezető az uzsorás és a strici is. Rengetegszer jártak olyan falvakban, városrészekben, ahol egyszerűen nincsenek 14 és 19 év közötti roma lányok, mert mind külföldön dolgozik prostituáltként.
A gyerekvédelem kezéből közben kicsúszik a gyeplő, a védőnők nem mernek kimenni a telepekre, a gyerekek tényleges védelembe vétele hónapokig tart, és valami brutális dolognak kell történnie, hogy megtörténjen.
Tóth szerint a „habzó szájú” jogvédők ugyanakkora károkat okoznak az integrációban, mint a Magyar Gárda, miközben a valós probléma nincs benne a programjukban.
Az ombudsmani vizsgálatokkal is ez a probléma. A szegregációs vizsgálatokkal sokszor azokat a pedagógusokat sújtják, akik hihetetlen sziszifuszi munkát végeznek ezeken a telepeken és iskolákban.
hvg.hu
Fischer Ádám karmester, nemzetközi aláírásgyűjtést kezdeményez ősszel Csurka István A hatodik koporsó című drámájának az Új Színházban tervezett színrevitele ellen. Csurka műve egy titkos nemzetközi zsidó összeesküvésről szól, amelyik az elmúlt száz év összes tragédiáját, beleértve a holokausztot is, megtervezi, kiprovokálja, és a háttérből irányítja. Radnóti Sándor szerint Csurka István egyenes ember volt - zsidógyűlöletét nem bugyolálta eufémizmusokba. A hatodik koporsó című darabja arról szól, hogy az amerikai zsidó bankárok által vezetett zsidó világ-összeesküvés határozta meg a trianoni békét, amelynek fő célja Magyarország felosztása volt, mert "a magyar történelmi vezető osztály uralta" magyar birodalom húsz év múlva negyvenmillióssá növekedve Európa legerősebb tényezőjévé válhatott volna.
Mint a drámában olvasható - a zsidóüldözés sem baj. A zsidóság népi törzse mindenkor vállalt szenvedéseket az egész nép fennmaradásáért és kiteljesedéséért. „Ha a most felosztásra kerülő Magyarország zsidóságára szenvedés vár, hát viselje el, vagy települjön ki hozzánk, Amerikába, de az ügynek, a világhatalom ügyének előre kell haladnia”.
Népszava
Abban az időben így beszélt Jézus a zsidók sokaságához: Én vagyok a mennyből alászállott, élő kenyér. Aki ebből a kenyérből eszik, örökké élni fog. Az a kenyér, amelyet én adok, az én testem a világ életéért.
Vita támadt erre a zsidók között: Hogyan adhatja ez testét eledelül nekünk?
Jézus így felelt nekik: Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz élet bennetek. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem valóban étel, és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad, és én őbenne. Amint engem az élő Atya küldött, és én az Atya által élek, úgy az is, aki engem eszik, énáltalam él. Ez az égből alászállott kenyér! Nem az, amelyet atyáitok ettek és meghaltak! Aki ezt a kenyeret eszi, örökké él! Így tanított Jézus a kafarnaumi zsinagógában. Jn 6,50-59
Jézus számára jellegzetes mozdulat a kenyér megtörése. És itt most nem arra gondolok, hogy a kenyerek megszaporításánál megtörte volna az embereknek kiosztandó ennivalót, hanem kifejezetten az utolsó vacsorán tett cselekedetére. Mozdulata, szavai egészen sajátosak. Kezébe veszi, megáldja, megtöri a kenyeret, és odanyújtja apostolainak.
Más nem töri meg így a kenyeret. Más nem nyújtja így a kenyeret barátainak. Más nem adja önmagát, saját testét a kenyérben. Más nem töri meg és nem áldozza fel magát minden egyes kenyér megtörésében. A mi Urunk mozdulata olyannyira sajátos, hogy az emmauszi tanítványok erről ismerik fel őt. Miután hosszasan beszélgetnek útközben és lángoló szívvel hallgatják az „idegen” szavait, de nem tudják, hogy Jézus az, az étkezés során a kenyér megtörése hoz fordulatot számukra.
Lukács evangélista így írja le élményüket: Amikor asztalhoz ültek, Jézus kezébe vette a kenyeret, áldást mondott, megtörte, és odanyújtotta nekik. Erre megnyílt a szemük, és felismerték” (Lk 24,30-31). Felismerték, mert ugyanezt tette pár nappal korábban az utolsó vacsora alkalmával.
A közbeszédben is használjuk a kenyértörés kifejezést. Olyanokra mondjuk, hogy „kenyértörésre viszik a dolgot”, akik végérvényesen szakítanak, eltávolodnak egymástól, megszakítják barátságukat. Jézus esetében és az egyházi szóhasználatban éppen ennek ellenkezőjét jelenti a kenyértörés. Akik megosztják, megtörik egymással kenyerüket, azok szoros kapcsolatban állnak egymással, jó barátok. Jézus azzal a szándékkal osztja meg velük a kenyeret, hogy önmagát adja nekünk. Az Oltáriszentségben valóságosan jelen van és eledelül adja nekünk önmagát. Isten és az ember közti legszorosabb kapcsolat az, amikor a szentáldozásban magunkhoz vesszük Krisztus Testét. A vasárnap akkor válik ünneppé számunkra, ha találkozunk Istennel. Fogadjuk el a Krisztus által megáldott, megtört kenyeret, mert ez jelenti számunkra az örök életet.
evangelium.katolikus.hu
Horváth István Sándortól
Áldott hetet kívánok mindenkinek!
Töhötöm